ارتباط مصرف غلات کامل یا سبوس دار با میزان ابتلا به پیش دیابت

 مصرف غلات به شکل کامل و سبوس دار می تواند موجب افزایش کمتر قند خون و کاهش ابتلا به

پیش دیابت = [ Prediabetes ]
می شود.

 مصرف حداقل دو سهم از غلات کامل یا سبوس دار در روز یا به طور دقیق ۵۹ گرم می تواند موجب کاهش ابتلا به پیش دیابت شود در حالی که مصرف ۳۰ گرم یا کمتر ان می تواند موجب افزایش احتمال ابتلا به پیش دیابت در افراد شود.

 مجموع دانه ها از بلغور جو دوسر تا پاپ کورن ، از برنج قهوه ای تا گندم کامل – زمانی که به صورت کامل مصرف می شود ، می توانند اثر مفیدی داشته باشند.

 خوردن بیش از ۵۹ گرم در مقابل ۳۰ گرم غلات کامل ، با ۲۷ % کاهش خطر تبدیل شدن به پیش دیابت همراه بود.

 ابتلا به دیابت در مردان بیشتر بود در حالی که افرادی که با سابقه ی ژنتیکی ابتلا به دیابت داشتند ، تفاوت معناداری را نشان ندادند.

 منبع :
📚Tina Wirström ,et al. Whole grains linked to lower prediabetes risk. American Journal of Clinical Nutrition.2012

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *